❓“Czy muszę zapisać się z partnerem / partnerką?” – jeśli masz taką możliwość to super! Natomiast nie jest to wymagane. Poinformuj nas o tym, a my zrobimy wszystko co w naszej mocy, aby na sali były równe proporcje partnerka / partner.
❓“Dostałam/em informację, że jestem na liście rezerwowej. Co teraz?” – zanim odpowiemy, zdiagnozujmy przyczynę:
- przewaga liczebna którejś z płci. Stajemy na głowie, aby na zajęciach była porównywalna liczba partnerek i partnerów. Prowadząc zapisy na nowy kurs widzimy jakie mamy proporcje. Jeśli dochodzi do sytuacji, w której jest np. przewaga liczebna partnerek; wstrzymujemy zapisy dla samych partnerek i czekamy na zgłoszenia panów (i par). Taki mamy system od zawsze. Nasze doświadczenie pokazuje, że dziewczyny wiedząc, że dla nich miejsca szybko się kończą, wysyłają zgłoszenia duuużo wcześniej. Natomiast panowie niespiesznie wyrażają chęć uczestnictwa w zajęciach dosłownie dzień przed zajęciami ;). Jeśli wyrównujemy proporcje, wysyłamy dobrą nowinę do każdej kolejnej dziewczyny z listy rezerwowej (kierując się chronologią zgłoszenia). Dlatego warto czekać do końca! A nawet nie tracić wiary jeszcze później – zdarza się, że kontaktujemy się z osobami z listy rezerwowej nawet po (max.) 2 zajęciach bo ktoś zrezygnował. System ten jest źródłem wielu emocji, ale mimo szczerych chęci nie wymyśliliśmy lepszego. Oczywiście najłatwiej byłoby wprowadzić zasadę: zapisy tylko w parach i na dodatek wpłacać zaliczkę w momencie zapisu. Koszmar całkowicie wykluczający osoby bez pary.
- zbyt dużo chętnych. Dbamy o to, aby sale nie były przepełnione. Tutaj też zdarzają się szczęśliwe zakończenia – czasem ktoś zrezygnuje stwierdzając, że to jednak nie jego klimaty i wtedy jakby rozwijał dywan dla osoby z listy rezerwowej
❓“Czy mój wiek jest odpowiedni?” – no ba! Jest idealny 🙂 Prowadzimy zajęcia dla dorosłych i młodzieży.
❓“Czy są rotacje w parach?” – a owszem, bo widzimy w tym same zalety (lepsza integracja, szybsza nauka, możliwość wyłapywania błędów w prowadzeniu itp.). Natomiast jeśli nie chcesz rotować, to luzik. Tańczysz ze swoją drugą połówką, a się nie czepiamy.
❓“Jestem zapisana/y. Co teraz?” – OMG. Już nie możemy się Ciebie doczekać! Nic szczególnego nie musisz robić. Cieszyć się! Płatności załatwiamy na miejscu, przed zajęciami (kartą lub gotówką). Warto przyjść nieco wcześniej z dwóch przyczyn:
- poprosimy Cię o wypełnienie ankiety zdrowotnej (jednorazowo). Moment ten generuje kolejki.
- nawigacja źle nawiguje dlatego za pierwszym razem ciężko do nas trafić. W naszej szkole obowiązują zapisy i każdy zapisany kursant dostaje SMS’a z dokładnym opisem dojazdu, ale lepiej dmuchać na zimne i wybrać się do nas nieco wcześniej. Najwyżej pozwiedzasz szkołę, napijesz się kawy, policzysz kafelki na korytarzu…
❓“W co się ubrać?” – w to co chcesz! ALE: Dziewczyny, 20-centymetrowe szpile zostawmy na inne okazje. Panowie, jeśli wybierzesz zamiast koszulki koszulę, sprawdź czy nie ogranicza Twoich nowych, tanecznych ruchów. Tak naprawdę przyjmiemy Cię choćbyś przyszedł w tradycyjnym stroju Nowej Huty. Ważne! Obuwie na zmianę powinno być czyste i raczej nie z gumową podeszwą (tak, aby zbytnio nie trzymały się parkietu). Panie – sugerujemy buciki na niewysokim obcasie lecz jeśli czujesz, że to już zakrawa na pracę na wysokościach – balerinki lub inne płaskie buty też będą odpowiednie.
❓„Co to jest karnet?” – Karnet/pakiet obejmuje 4 następujące po sobie spotkania danego kursu. Inaczej mówiąc: ma termin ważności 4 tygodnie. Więcej na ten temat znajdziesz w zakładce CENNIK
❓“Czy karnet mogę wykorzystać na jakiekolwiek zajęcia?” – w momencie wykupienia karnetu musisz określić na którą grupę się zapisujesz. Jest to spowodowane przede wszystkim dbałością o nieprzekraczanie konkretnej liczby osób na sali i ogarnianiem proporcji partnerka / partner.
❓“Jestem już sunsalsowym kursantem. Po co mam zgłaszać nieobecność?” – będzie cudownie jeśli zgłosisz nam swoją nieobecność maksymalnie do godz. 22.00 dnia poprzedzającego zajęcia – na recepcji lub poprzez zgłoszenie SMS’em pod nr. tel. 608-596-346 – w treści należy podać imię, nazwisko, datę i godzinę kursu. W naszej szkole, w miarę możliwości, dbamy o proporcję partner / partnerka. Twoje zgłoszenie nieobecności jest dla nas sygnałem, że może trzeba zorganizować satystkę / statystę, aby wyrównać proporcję. To ważna informacja dla nas ze względów organizacyjnych, ale przede wszystkim dla Ciebie! Przeczytaj punkt poniżej… (“Nie mogę uczestniczyć w lekcji, a mam wykupiony karnet. Jak mogę usprawiedliwić nieobecność, aby lekcja mi nie przepadła?”)
❓“Nie mogę uczestniczyć w lekcji, a mam wykupiony karnet. Jak mogę usprawiedliwić nieobecność, aby lekcja mi nie przepadła?” – nieobecność usprawiedliwiona – jeśli kursant zgłosi nieobecność w terminie (do godziny 22:00 dnia poprzedzającego zajęcia na recepcji lub poprzez zgłoszenie SMS’em pod nr. tel. 608-596-346 lub mail sunsalsa.kontakt@gmail.com – w treści należy podać imię, nazwisko, datę i godzinę kursu), ważność danego karnetu zostanie przedłużona o jeden tydzień. Jak to rozumieć? Kupując u nas karnet, dostajesz kartonik z wybitą datą zakupu i czterema miejscami na lekcje do wykorzystania. Jeśli zdarzy Ci się „usprawiedliwiona nieobecność”: ważność Twojego karnetu z czterech tygodni przedłuży się na max. pięć tygodni. Taką usprawiedliwioną nieobecność możesz mieć tylko raz w karnecie czyli max. termin ważności karnetu to pięć tygodni. Nie polecam pisać w wiadomości prywatnej, a już w szczególności w grupach na messengerze, komentarzach na FB itp. Jest zagrożenie, że wśród miliona giffów i naklejek mogę nie zauważyć Twojego zgłoszenia.
Wyjątkiem jest karnet „open” – tutaj nie ma opcji usprawiedliwienia nieobecności.
❓“Jestem kursantem Sun Salsy. Po co są ankiety?” – ankiety pomagają mi w przewidywaniu jakie będą proporcje partnerka / partner na danych zajęciach w parach. Choć to ja ścigam Was, aby się wklikiwać, to tworzę je dla Was. Widząc w ankiecie np. braki liczebne wśród partnerek robię akcję poszukiwawczą statystek/partnerek i dzięki temu możemy uchronić się od sytuacji, w której jedna z płci przeważa. WAŻNE: wklikanie się w ankietę nie oznacza zgłoszenia nieobecności do usprawiedliwienia. Jedyna słuszna droga do usprawiedliwienia nieobecności to PATRZ PKT WYŻEJ
❓“Nie zgłosiłem nieobecności lub zrobiłem to zbyt późno” – jeśli nieobecność zgłosisz zbyt późno lub wcale – lekcja przepada lub… (czytaj punkt poniżej)
❓“Czy mogę wykorzystać lekcję która mi przepadła na inny kurs?” – w wyjątkowych sytuacjach (max. do 6 dni od niewykorzystanych zajęć) możesz wykorzystać „wejście” z karnetu na inny kurs niż jesteś zapisany. WARUNEK! Jeśli zgłosisz nam taką chęć, sprawdzimy czy jest miejsce (nie ma gwarancji, że miejsce będzie) – i fruu na zajęcia.
❓“Czym jest karnet OPEN?” – karnet OPEN upoważnia do uczestnictwa we wszystkich zajęciach oprócz: Taniec użytkowy, High Heels, Commercial Dance oraz Belly Dance. Z uwagi na dbałość zachowania proporcji (partner / partnerka) oraz aby na sali nie było za dużo ludzi – obowiązują zapisy. Więcej na temat karnetów znajdziesz w zakładce CENNIK. Wykupując karnet OPEN nie przysługuje Ci możliwość usprawiedliwienia nieobecności.
❓“Kim jest statysta/statystka?” – to kursant sun salsy z “wyższej” grupy przychodzący na grupę “niższą” w sytuacji gdy brakuje partnerek lub partnerów. Przykład: na grupie podstawowej brakuje jednorazowo 2 partnerek do równych proporcji. Wtedy ogłaszamy nabór na te zajęcia w innych grupach z tego stylu. Do tej grupy dołączą tylko dwie statystki (jednorazowo)
- statysta/statystka MUSI być zatwierdzony – czyli jeśli widzisz, że szukam partnera to wyraź chęć przyjścia (napisz, zadzwoń), abym nie przegięła w drugą stronę (czyli zapobiegamy sytuacji, w której jest więcej statystów niż potrzeba)
- statysta/statystka nie płaci za zajęcia na niższej grupie
- tak jak napisałam, statystą może być tylko ten kto chodzi na zajęcia bardziej zaawansowanej grupy niż ta do której szukam. Wniosek z tego taki, że na grupach zaawansowanych nie można być statystą.
❓“O co chodzi z tymi żetonami?” – za każdym razem gdy wchodzisz do Sun Salsy z zamiarem uczestnictwa w zajęciach, kierujesz się na recepcję. Nieważne, czy masz karnet, czy chcesz wykupić pojedynczą lekcje – recepcja musi Cię odklikać. Na dowód tego, że pokazałeś swe oblicze i masz opłacone zajęcia, dostajesz żetonik (sunsalsowy krążek), który po wejściu na zajęcia oddajesz instruktorowi. Następnie instruktor zlicza żetony i obecne osoby na sali. Dzięki temu wie, że wszystko się zgadza i nie ma na sali… zagubionych ludzi z innych grup ;).